The rock

Started by Martchi, May 08, 2009, 02:25:44 AM

Previous topic - Next topic

Saurav

The lighting looks flat, it doesn't bring out the displacement. Would love to see it with diffrent sun position.

Martchi

Bon, je vois que beaucoup d'entre vous sont sceptique (du moins les débutants) je ne voie pas l'intérêt de prétendre une chose qui n'est pas vraie, de toute façon je n'ai pas a me justifier de quoi que ce soit, de plus il me semble que j'ai indiqué " just playing with overlay" Terragen est assez puissant pour généré des textures extraordinaires, mais si vous voulez donner plus de réalisme le Mapping apporte un peu plus de réalisme à votre scène, pour vous quelle est la différence entre l'apport d'un arbre (Xfrog ou autre) qui utilise les textures de feuilles, troncs et autres et un rocher ou une montagne générée avec Terragen à qui l'on ajoute une texture (Mapping)?
Voici deux petites images avec quelques réglages différents (soleil, atmo) en basse résolution et sans Mapping!

Good, I see that much among you is skeptic (at least beginners) I does not see the interest to claim a thing which is not true, in any event I do not have has to justify me anything, moreover he seems to me that I indicated "just playing with overlay" Terragen rather powerful for is generated extraordinary textures, but if you want to give more realism Mapping a little more realism brings to your scene, for you which is the difference between the contribution of a tree (Xfrog or other) which uses textures of sheets, trunks and others and a rock or a generated mountain with Terragen to which one adds a texture (Mapping)?
Here two small images with some different adjustments (sun, atmo) in low resolution and without Mapping!

[attachimg=#]

Hannes

You used a projected shader, didn't you? That's probably the reason why it looks "photoshopped" for some of us, because the structure of the texturemap doesn't completely match the displacement of your (really fantastic) rock, although it's almost there.
I love to use image maps as well. Maybe you could try other mapping types?
Btw the lighting of the second example without the texture is awesome. I'd love to see this one with textures!

Seth

héhéhé moi j'aimais bien ton render avec l'image map !
et puis la premiere chose à laquelle j'ai pensé, c'est, pour les sceptiques, c'est qu'ils en utilisaient tous pour leurs plantes, lol !
comme quoi... les grands esprits... blablabla ;D

Martchi

Quote from: Seth on May 09, 2009, 03:16:23 AM
héhéhé moi j'aimais bien ton render avec l'image map !
et puis la premiere chose à laquelle j'ai pensé, c'est, pour les sceptiques, c'est qu'ils en utilisaient tous pour leurs plantes, lol !
comme quoi... les grands esprits... blablabla ;D
;D

Phylloxera

Je ne dirai qu'une seule chose, une bande de casse-couilles !